Isnin, 29 Jun 2009

Bentuk diri...

Assalamualaikum..
syukur kepada Allah SWT kerana
dgn izinNya, aq dpt post blog ni lg..
hahahah,
hari2 ku di Cyber, makin ceria
dengan kehadiran kakak2 baru ku..
Kak El and Kak Lisandra Azex..
hahahaahhaa, tp tu bukan apa yg aq nak cer..
aq terbaca satu artikel yang pihak IU Cyberjaya bagi
minggu lepas,
aq dah lama xbaca artikel mcm tuh
tp sebab hati tergerak jer nak tgk
so aq pun baca r..
so, apa yang aq nak cer ni
maybe related ngan kehidupan orang2 kita.
sebelum aq proceed, aq menasihat diri aq dan kita semua..
yang bek jadikan pedoman, yang buruk jadikan tauladan..
berkaitan dengan tajuk lagu yang diberikan
oleh kumpulan Audioslave- Be Yourself..
apa yang menarikny dalam tajuk lagu nyer
adalah tentang kehidupan setiap manusia
yang perlu mengoringinkan segala
sifatnya...
pandai sungguh orang2 kafir ni
menusuk hati setiap manusia tentang..
"BE YOURSELF"!!!
dalam sesetengah aspek, kita memang kena menjadi
diri sendiri..contohny ketika dalam satu perbualan
ataupun dlm proses berkenal ngan org len..
tp pada sesetengah aspek, prinsip ini
ternyata tidak bley di pakai lgsg..
aq ada sebuah stori r..
" ada seorang penyamun, dy ni ske menyamun
umah2 org, bunuh org dlm samun, rogol..
tp, ada satu ketika, dy ni dapat hidayah dari
Allah, so dy pun nak berubah secara drastik,
tp ada member dy, kata, Be yourself.."
apa yang aq cuba nak katakan
walaupun naluri dy sebagai penyamun
tp dy kena sedar, samun tu besar dosany
dan dy kena bentuk diri dy daripada
yang jahat kepada yang bek..
so....
keseinambungan dari hujah aq..
masyarakat skrg, ske menipu,
berkelakuan xsopan, semata2 nak katakan
"Be Yourself"
hurm, klu mcm tuh, bagi pendapat aq..
just pendapat, sampai bler ko xkan berubah
dari kelompok negatif yang selalu menghantui kita
sampai bila dy xkan lari..
xkan masyarakat kita nak jadi golongan2 yang
rendah akhlakny,
sedangkan majoriti kita adalan Muslim!!
jadi, walaupun xsebesar mana impak
yang aq nak target kat hati korg2 ni..
pikir semula...
sure, kita akan jadi umat yang terbilang,,
satu hari nanti..
InsyaAllah,..


mat top

3 ulasan:

SyazliAnwar berkata...

mat top~!!
dang~~
OC2~!!
;p

njayzack berkata...

hye mat top..still remember me? :)

mat top berkata...

mesti r ingat kakak ku!!
:D